Noves Tecnologies. TAC


Històries Creatives amb en Dash I en Dot

Els alumnes de 4t A i 4t B han realitzat una activitat molt engrescadora amb els Robots Dash and Dot. Han combinat la programació amb l’escriptura creativa i la narració. Primer per grups cooperatius han distribuïts les tasques i han redactat una història amb la introducció, el nus i el desenllaç. Després han utilitzat l’aplicació Blockly per programar els robots i interpretar el guió escrit. També han confeccionat el decorat i les disfresses necessàries amb material de l’escola o bé joguines que han portat de casa. Un cop tothom té la seva tasca assignada (guionistes, director/a, càmera…) s’enregistra el vídeo i es fa un senzill muntatge. Per últim cada classe fa una posada en comú de tot el procés a altres nens de l’escola i es puja al bloc de l’escola perquè tothom pugui gaudir del resultat.


Aquesta activitat ha sigut un procés molt creatiu on els infants han pogut treballar molts continguts: expressió oral i escrita, la lectura, el raonament espacial, la lògica matemàtica, la creativitat en la confecció de decorats i disfresses, el respecte i la responsabilitat envers els altres…


Aprendre jugant era un dels objectius que ens havíem proposat i creiem que ho hem aconseguit!!!!

Enllaç alumnes 4t A

Enllaç alumnes 4t B



Les TAC a l’Escola Tarragona

Un dels objectius que es proposa l’Escola Tarragona és la normalització de les Noves Tecnologies en les activitats d'ensenyament-aprenentatge utilitzant les TAC de forma habitual i quotidiana. 
Creiem que és bàsic el treball diari amb les eines digitals, per part de mestres i alumnes, i la incorporació dels recursos informàtics en els diferents àmbits d’aprenentatge. Donem molta importància al desenvolupament de la competència digital de l’alumnat. Això comporta fer un ús habitual dels recursos tecnològics disponibles des de totes les àrees d’aprenentatge per resoldre problemes propers i reals de manera eficient. Aquesta tasca és un procés lent que iniciem des de P3 fins a 6è de Primària.

Utilitzem la tecnologia amb diferents finalitats: lúdica, informativa, comunicativa, instructiva… i com a eina per a treballar de manera col·laborativa que ofereix grans possibilitats per al treball en grup i la interacció social.

Per portar a terme aquest aprenentatge a través de la Tecnologia, la nostra escola disposa de diferents recursos:

Aula d’Informàtica:

Cada alumne disposa d’un ordinador per treballar el coneixement del maquinari, les xarxes, el programari, el coneixement i l’ús de la nova informació expressada amb nous llenguatges caracteritzats per l'hipertext, la interactivitat i la presa de decisions sense deixar de banda les actituds necessàries de respecte envers les TIC. D’aquesta manera facilitem els coneixements generals indispensables per enfrontar-se amb èxit a la nova societat de la informació. 

Tauletes Digitals:

Les tauletes són un recurs didàctic que doten d’un component motivacional, afegit, afavorint l’atenció a la diversitat. Les seves avantatges són moltes: milloren l’aprenentatge, afavoreixen la realització d’activitats cooperatives, permeten el desenvolupament d’habilitats cognitives i l’adquisició de les competències bàsiques digitals. 


Google Apps For Education:

És un servei que proporciona de manera independent les versions personalitzades de diferents productes de Google amb un domini personalitzat (“@esc-tarragona.cat”). A partir de 4t de Primària els alumnes disposen de diferents aplicacions Web: Gmail, Google Groups, Google Calendar, Google Drive, Google Sites... per poder-se elaborar els seu EVA (Entorn Virtual d’Aprenentatge)

PDI:

Gràcies a les activitats que fem amb les Pissarres Digitals incrementem el nombre de classes realitzades de manera dinàmica, vistosa i audiovisual, factor que facilita el seguiment de les explicacions a l’aula. En conseqüència els alumnes estan més atents i motivats. Les PDI les utilitzem perquè els alumnes exposin els seus treballs davant dels seus companys, per treballar el llibre digital, per fer jocs d'aprenentatge, per potenciar la lectura digital...  
Robòtica:

Aprendre a programar ens permet motivar l’alumnat i treballar diferents competències com el pensament analític, el càlcul mental, l’orientació espacial, la comunicació oral… Si, a més, ho relacionem amb la robòtica, podem disposar d’un ampli ventall de propostes innovadores.
Per portar-ho a terme l’Escola treballa amb el programa Scratch i disposa d’en Dash un simpàtic robot que ens ajuda a treballar i aprendre de manera divertida i lúdica.